+ Svara på ämne
Resultat 1 till 32 av 32

Ämne: För feg för att kandidera?

Medlem Agge2 är hittills en okänd förmåga Agge2s avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Standard För feg för att kandidera?

SD har varit uppe i över sju procent i en opinionsundersökning och ett valresultat om minst det dubbla jämfört med förra valet är inte osannolikt. Trots detta verkar Sverigedemokraterna ha svårt att rekrytera kandidater till sina kommunfullmäktigelistor på många ställen i landet. Åkesson skriver bland annat något om detta i senaste SD-bulletinen. SD har dessutom skapat ett anmälningsformulär för den som kan tänka sig att kandidera:

http://sverigedemokraterna.net/kampanj_blipolitiker.php

Hur är det med Exilens medlemmar? Är ni för fega för att kandidera? Den som tänkt sig rösta på något annat parti än SD behöver inte svara.

Pislamomisiac Robin_Shadowes är på rätt väg Robin_Shadowess avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Tack
    27
    Tackad 16 gånger i 16 inlägg

Standard Sv: För feg för att kandidera?

Jag vill inte bli politiker helt enkelt. Det yrket tilltalar mig inte alls och jag anser mig ej heller ha den rätta kompetensen för ett dylikt jobb.
    As the flowers are all made sweeter: by the sunshine and the dew,
    So this old world is made brighter: by the lives of folks like you.

It goes beyond ironic that Islam continues to spout its perpetual agenda of anti-Semitic genocide knowing full well that any such attempt will see the entire Islamic world glassed and Windexed™. Zenster

When I, a thoughtful and unblessed Presbyterian, examine the Koran, I know that beyond any question every Mohammedan is insane, not in all things, but in religious matters. I cannot prove to him that he is insane, because you never can prove anything to a lunatic — for that is a part of his insanity and the evidence of it. - Mark Twain

Flerbarnsfar Aake är på rätt väg Aakes avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Tack
    10
    Tackad 3 gånger i 3 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Agge2 Visa inlägg
    SD har varit uppe i över sju procent i en opinionsundersökning och ett valresultat om minst det dubbla jämfört med förra valet är inte osannolikt. Trots detta verkar Sverigedemokraterna ha svårt att rekrytera kandidater till sina kommunfullmäktigelistor på många ställen i landet. Åkesson skriver bland annat något om detta i senaste SD-bulletinen. SD har dessutom skapat ett anmälningsformulär för den som kan tänka sig att kandidera:

Hur är det med Exilens medlemmar? Är ni för fega för att kandidera? Den som tänkt sig rösta på något annat parti än SD behöver inte svara.
    Jag är för sjuk och handikappad för att kunna bli ett politikerkräk. Bla lider jag av grav dubbelsidig hörselnedsättning och föredrar därför att debattera i skriftlig form.
    Men däremot vet jag att många av våra ungdomar som tvingats växa upp i multikultihelvetet sympatiserar starkt med SD och det är där SD skall rekrytera.
    \"Borta bra men hemma bärs\"
    \"Bättre ratt i Taunus än tratt i anus\"
    \"Rika barn leka bäst\"
    Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet - Alla som drunknar har vatten i lungorna.

Småländsk Mordmaskin Absurd är på rätt väg Absurds avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Tack
    4
    Tackad 5 gånger i 5 inlägg

Nu ligger inte mina sympatier så starkt hos SD så att jag anser att jag kan tänka mig att ta ett förtroendeuppdrag åt dem, men om jag skulle göra det så skulle säkert Expo och dess hejdukar gräva fram mina "extremistlik" ur garderoben. Och därför har jag ingen lust att skada partiet och mitt eget förtroende för intet.

Jag föredrar att arbeta inom aktivism, metapolitik och folkbildning än parlamentariskt arbete, det ger mer för mig och publik.

M O T S T Å N D
    Religionshistorien upprepar sig | Welcome to Israel | Du är unik!
    Fria Tider | Politiskt Inkorrekt | Fria Nyheter | Nationell Idag | Realisten | info14

The most thought-provoking thing in our thought-provoking time is that we are still not thinking.
    Martin Heidegger
    , filosof och tänkare

Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt.
    Tobias Hübinette, Expo-grundare

Seniormedlem Roger Acosta är hittills en okänd förmåga Roger Acostas avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    0

Jag är kandidat, det är det minsta man kan göra för att röka ut alla avarter i politiken.
    Senast redigerad av Roger Acosta den 2010-02-08 klockan 07:21.
    En av få svenskar.
    Allt beror på fattigdom och utanförskap.
    http://jp.youtube.com/watch?v=c4xhyXIGeow&feature=related

Veteran Eoppoyz är hittills en okänd förmåga Eoppoyzs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Tack
    16

Citat Ursprungligen postat av Robin_Shadowes Visa inlägg
    Jag vill inte bli politiker helt enkelt. Det yrket tilltalar mig inte alls och jag anser mig ej heller ha den rätta kompetensen för ett dylikt jobb.
    Jag tänker kandidera och i övrigt ser jag inte att vara politiker som ett yrke utan snarare ett privilegium.
    Islam är en våldsam pedofilsekt som måste förgöras.

\"Per Garthon är en gedigen fyllskalle, han ligger sannolikt hemma hos något ryskt luder och får en rejäl avsugning\" - Fenrisulv

http://isaknygren.wordpress.com

Inväntar... Barbar är hittills en okänd förmåga Barbars avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Tack
    0
    Tackad 2 gånger i 1 inlägg

Jag har redan ett jobb och börjar bli för gammal för fler än ett itaget.
    Kanske ökar engagemanget för politik efter pensioneringen om nu inte något annat intressantare dyker upp.
    Senast redigerad av Barbar den 2010-02-08 klockan 19:13.
    \"....om du går tbx till 70-tallet och upp...så är det invandrarna som har byggt sverige!!\" - Ahmatoo

\"Om vi kommer fram efter valet 2010 så skall vi bygga fler moskéer i Sverige.\" - Mona Sahlin i SVT-debatten den 31 januari 2010.

Veteran svartekaptenen är hittills en okänd förmåga svartekaptenens avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Tack
    0

Jag kandiderar så det skall bli intressant att se om man blir
    invald, jag kan tänka mig att det nog kan vara svårt att få
    fram folk framför allt på mindre orter.
    Mitt alter ego: Dr piska

Vid nederlag, illvilja
    Vid seger, hämnd

Reg.datum
    aug 2008
    Tack
    27

Doesn't make any difference for me. Har inga som helst aspirationer på att bli politiker. Att uttrycka mina åsikter på internet passar mig mycket bättre. Men lycka till för dem som tycker annorlunda än mig.

It goes beyond ironic that Islam continues to spout its perpetual agenda of anti-Semitic genocide knowing full well that any such attempt will see the entire Islamic world glassed and Windexed™. Zenster

When I, a thoughtful and unblessed Presbyterian, examine the Koran, I know that beyond any question every Mohammedan is insane, not in all things, but in religious matters. I cannot prove to him that he is insane, because you never can prove anything to a lunatic — for that is a part of his insanity and the evidence of it. - Mark Twain

Veteran hoj är hittills en okänd förmåga hojs avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    1
    Tackad 2 gånger i 2 inlägg

Jag är för svag rent fysiskt för att kunna kandidera detta valet, men jag ska göra vad jag kan för att hjälpa SD på mitt sätt.
    Min Far säger "du passar inte till politiker", men det är inte hans ord som är avgörande - det avgörande är min Fysiska och
    Psykiska svaghet....
    Senast redigerad av hoj den 2010-02-08 klockan 21:11. Anledning: felstavning

Reg.datum
    mar 2008
    Tack
    0

Jag kandiderar också glömde jag att tillägga. Finns det bara någon eller ett par personer som kan tjafsa i talarstolen eller för journalister är det ett lättsamt jobb för övriga... Det enda som egentligen krävs är att man en gång i månaden (som mest) sitter och trycker på en knapp då och då för att rösta ja eller nej... Det är knappast ett jobb, utom för ett litet fåtal personer...

adopted son of God Stratiotes Iesous Christos är på rätt väg Stratiotes Iesous Christoss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Tack
    32
    Tackad 24 gånger i 19 inlägg

Haha som om SD skulle släppa fram en Kristen Fundamentalist, trodde ni på den själva? Jag skulle rasera Riksdagen med mina svavelosande tal, Sverige skulle aldrig bli detsamma igen
    Dessutom har jag fullt upp med alla mina krig.

Jag använder SD som ett av mina vapen i ett av mina krig, som en trästake att köra in i politikernas hjärtan (ja det var en vampyrliknelse,
    politikerna är vampyrerna (parasiterna) och SD är trästaken som ska köras in i deras hjärtan för att förinta de).
    A Fate Worse than Hell - From Sinful to Satanic - NWC - AIG - RAE - The gates of hell - COME TO JESUS
    And out of his mouth goeth a sharp sword, that with it he should smite the nations: and he shall rule them with a rod of iron: and he treadeth the winepress of the fierceness and wrath of Almighty God. - Revelation 19:15

Veteran Eoppoyz är hittills en okänd förmåga Eoppoyzs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Tack
    16

Citat Ursprungligen postat av Stratiotes Iesous Christos Visa inlägg
    Haha som om SD skulle släppa fram en Kristen Fundamentalist, trodde ni på den själva? Jag skulle rasera Riksdagen med mina svavelosande tal, Sverige skulle aldrig bli detsamma igen
    Dessutom har jag fullt upp med alla mina krig.

Jag använder SD som ett av mina vapen i ett av mina krig, som en trästake att köra in i politikernas hjärtan (ja det var en vampyrliknelse,
    politikerna är vampyrerna (parasiterna) och SD är trästaken som ska köras in i deras hjärtan för att förinta de).
    Tänk dig gå upp i talarstolen och säger till Sahlin att hon är satanisk.
    Islam är en våldsam pedofilsekt som måste förgöras.

\"Per Garthon är en gedigen fyllskalle, han ligger sannolikt hemma hos något ryskt luder och får en rejäl avsugning\" - Fenrisulv

http://isaknygren.wordpress.com

Småländsk Mordmaskin Absurd är på rätt väg Absurds avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Tack
    4
    Tackad 5 gånger i 5 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Eoppoyz Visa inlägg
    Tänk dig gå upp i talarstolen och säger till Sahlin att hon är satanisk.
    Så, nu är det bäst vi lugnar ner oss, vi vill ju inte att SIC ska göra i brallan av upphetsning.

Trevligt att det finns en del som tänker kandidera, men är det någon på Exilen som redan är folkvald som kan berätta om vansinnet som pågår i vartenda kommunhus i vårt avlånga land?
    Vet att det har funnits en del kortare gästspel, bl.a. från överstelöjtnant Bojerud.

M O T S T Å N D
    Religionshistorien upprepar sig | Welcome to Israel | Du är unik!
    Fria Tider | Politiskt Inkorrekt | Fria Nyheter | Nationell Idag | Realisten | info14

The most thought-provoking thing in our thought-provoking time is that we are still not thinking.
    Martin Heidegger
    , filosof och tänkare

Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt.
    Tobias Hübinette, Expo-grundare

Reg.datum
    aug 2008
    Tack
    27

Jag skulle gärna se Christos gå upp i talarstolen i plenisalen. Så som det är idag är ju tv-sändningarna därifrån rena sömn-pillren. Christos skulle få alla andra politiker i salen att sätta mineral-vattnet i vrångstrupen och många som sitter hemma i vardags-rummet och tittar på skulle sätta förmiddags-kaffet i samma strupe. Det hade väl varit rätt kul.

Veteran Erk Swede är hittills en okänd förmåga Erk Swedes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    0

Inte för egen del,men jag vet att mina anhöriga skulle trakasseras,få bildäck punkade etc.
    Min mor vill att jag ska hålla mina åsikter lågt för hon tror att även jag skulle trakasseras,men mig är det inte lika lätt att komma åt som mina anhöriga.
    att jag jobbar ihop med extremkomunister gör ju det hela mer intressant,men ger även ett visst skydd,då vi är överens i vissa fackliga frågor..
    Senast redigerad av Erk Swede den 2010-02-09 klockan 12:55.
    http://www.youtube.com/watch?v=S1tRDPhUlyc

Sverigedemokrat, så klart UncleBob är på rätt väg UncleBobs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Tack
    10
    Tackad 7 gånger i 4 inlägg

Tanken har slagit mig. Men jag jobbar till stor del med kommunala och statliga upphandlingar. Visserligen är våra kunder både från stat kommun och näringslivet. Men många gånger kör de statliga med "skall-krav" om antagen "antidiskrimineringspolicy" och andra ovidkommande nonsenskrav. Vid ett offenligt uppdrag för Sd hade det varit att blotta strupen för PK-individer inom etablissemanget. Jag föredrar att verka i bakgrunden med att föra ut ett budskap som gynnar Sd. Om inte annat så kan jag gissla Gudrun och Mona för att de är sådana folkförrädare de är.

http://img693.imageshack.us/img693/4539/monadansar3.jpg

Nybörjare Roger B Hermanson är på rätt väg Roger B Hermansons avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Tack
    0

För en person med starka fosterlandskänslor och ett gediget intresse för föreningsliv, så är det inget betungande uppdrag.
    Med tanke på de andra partiernas kommunfullmäktigerepresentanter så krävs det knappast ett iq på 150.

Reg.datum
    mar 2008
    Tack
    0

Standard Ganska positivt ändå...

Ganska positivt att många här kandiderar, men det kunde alltid bli fler. Tyvärr är det extremt många som likt Uncle Bob helst vill "verka i bakgrunden", det är frustrerande...

Att verkar är att synas, skulle man kunna säga.

Det absolut viktigaste för Sverigedemokraterna ska få röster, åtminstone regionalt, är att man har många personer som har tillräckligt med ryggrad och civilkurage för att stå på kommunfullmäktigelistor. Många namn på listorna sänder ut en styrkesignal om att det är normalt att rösta på Sverigedemokraterna och att det är många som är måna om att man ska rösta på Sverigedemokraterna och att Sverigedemokraterna inte är någon suspekt förening som man måste skämmas för att man stödjer...

På Flashback (kanske även här) finns det personer som gnäller och gnäller om invandringen i åratal som det tycks men som aldrig törs lyfta ett lillfinger för att göra något åt sagen, det är tragiskt...

Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    1

Standard Hälsohem ?

Om jag både kan sluta snusa plus få tag i en läkare som kan bota mina problem med mage,nerver och Hosta så
    kan jag kandidera, men om eller när det är ordnat så är 2010-års val redan över - Eller är det så svårt att få
    Friska att kandidera för SD att man nu ¨på olika sätt måste försöka förmå mig och andra fysiskt svaga och sjuka
    att kandidera för SD på grund av dom fullt friskas självupptagenhet ?
    Senast redigerad av hoj den 2010-02-21 klockan 21:15.

Inväntar... Barbar är hittills en okänd förmåga Barbars avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Tack
    0
    Tackad 2 gånger i 1 inlägg

Standard

Någon måste väl fortsätta med att dra runt samhällsmaskineriet.
    Så därför arbetar jag mellan 40 och 60 timmar varje vecka i mitt ordinarie jobb.
    Min tanke med detta är att till slut få en pension man överlever på.

Skulle därtill läggas ett politiskt engagemang, så vete sjutton om jag överlevt det merarbete som då kräves, eftersom utrymme för ett sådant inte kan ges på min ordinarie arbetstid.

Hälsan har de sista åren fått mycket stryk och rehabiliteringen har tagit lång tid.
    Men när pensionen kommer, vilket är rätt nära nu, så får vi väl se om mina insatser fortfarande kan komma till någon nytta.

Pensionärer, arbetslösa eller deltidsarbetande har bättre förutsättningar just nu än jag
    \"....om du går tbx till 70-tallet och upp...så är det invandrarna som har byggt sverige!!\" - Ahmatoo

\"Om vi kommer fram efter valet 2010 så skall vi bygga fler moskéer i Sverige.\" - Mona Sahlin i SVT-debatten den 31 januari 2010.

Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    1

Standard Sv: Ganska positivt ändå...

Ganska positivt att många här kandiderar, men det kunde alltid bli fler. Tyvärr är det extremt många som likt Uncle Bob helst vill "verka i bakgrunden", det är frustrerande...

Att verkar är att synas, skulle man kunna säga.

Det absolut viktigaste för Sverigedemokraterna ska få röster, åtminstone regionalt, är att man har många personer som har tillräckligt med ryggrad och civilkurage för att stå på kommunfullmäktigelistor. Många namn på listorna sänder ut en styrkesignal om att det är normalt att rösta på Sverigedemokraterna och att det är många som är måna om att man ska rösta på Sverigedemokraterna och att Sverigedemokraterna inte är någon suspekt förening som man måste skämmas för att man stödjer...

På Flashback (kanske även här) finns det personer som gnäller och gnäller om invandringen i åratal som det tycks men som aldrig törs lyfta ett lillfinger för att göra något åt sagen, det är tragiskt...
    Finns en sak jag funderar på - vi som är sjukliga idag kan ju inte kandidera för SD idag, men det är klart att skulle jag bli friskare redan före
    nästa Jul så kan jag tänka mig att då i November gå in som reserv.

Kanske SD borde skapa en Pool för folk som är sjuka/sjukliga idag, men som via den tilltänkta SD-Poolens medlemsskap förbinder sig att ta
    mer avancerade uppgifter för SD:s räkning så fort man har blivit friskare....

adopted son of God Stratiotes Iesous Christos är på rätt väg Stratiotes Iesous Christoss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Tack
    32

Citat Ursprungligen postat av Robin_Shadowes Visa inlägg
    Jag skulle gärna se Christos gå upp i talarstolen i plenisalen. Så som det är idag är ju tv-sändningarna därifrån rena sömn-pillren. Christos skulle få alla andra politiker i salen att sätta mineral-vattnet i vrångstrupen och många som sitter hemma i vardags-rummet och tittar på skulle sätta förmiddags-kaffet i samma strupe. Det hade väl varit rätt kul.
    Jag kan tänka mig hur det hade sett ut, de hade aldrig blivit sig själva igen.
    Frågan är om inte ett flertal av de hade fått ta en "time out" också.
    Det hade tyvärr garanterat sålt lösnummer för Aftonhoran dock.
    Sveriges mest hatade man hade jag nog fått som titel och det för att tala klarspråk.

Det är dock lite som att skjuta fisk i en tunna, det är inte direkt problematiskt att knäcka, så jag förväntar mig att de Sverigedemokrater som kommer in, agerar kraftfullt och knäcker patrasket i Riksdagen.
    Gärna mycket ifrågasättande av vad dessa människor har gjort med nationen, det är som sagt som att skjuta fisk i en tunna, de har satt upp sig själva för rejäla käftsmällar, det innebär dock inte att man inte ska skjuta fisken i tunnan.
    Fire away...
    A Fate Worse than Hell - From Sinful to Satanic - NWC - AIG - RAE - The gates of hell - COME TO JESUS
    And out of his mouth goeth a sharp sword, that with it he should smite the nations: and he shall rule them with a rod of iron: and he treadeth the winepress of the fierceness and wrath of Almighty God. - Revelation 19:15

Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    0

Jag kan tänka mig hur det hade sett ut, de hade aldrig blivit sig själva igen.
    Frågan är om inte ett flertal av de hade fått ta en "time out" också.
    Det hade tyvärr garanterat sålt lösnummer för Aftonhoran dock.
    Sveriges mest hatade man hade jag nog fått som titel och det för att tala klarspråk.

Det är dock lite som att skjuta fisk i en tunna, det är inte direkt problematiskt att knäcka, så jag förväntar mig att de Sverigedemokrater som kommer in, agerar kraftfullt och knäcker patrasket i Riksdagen.
    Gärna mycket ifrågasättande av vad dessa människor har gjort med nationen, det är som sagt som att skjuta fisk i en tunna, de har satt upp sig själva för rejäla käftsmällar, det innebär dock inte att man inte ska skjuta fisken i tunnan.
    Fire away...
    Vad du skulle kunna göra nytta med är att angripa Islam från kristet håll i olika debatter.
    om jag skulle göra det är det liksom inte trovärdigt.....
    Tex att dom ställer muhammed framför frälsaren,påstår att Allah och Jahve är samma gudom,lögnerna om att muhammend hade varit i jerusalem,påtala att Allah är den gamla arabiska månguden(som var gift med solen och hade tre döttrar) ,att allt land som ses från en minaret anses vara muslimskt,etc etc..

Reg.datum
    jun 2008
    Tack
    32

Citat Ursprungligen postat av Erk Swede Visa inlägg
    Vad du skulle kunna göra nytta med är att angripa Islam från kristet håll i olika debatter.
    om jag skulle göra det är det liksom inte trovärdigt.....
    Tex att dom ställer muhammed framför frälsaren,påstår att Allah och Jahve är samma gudom,lögnerna om att muhammend hade varit i jerusalem,påtala att Allah är den gamla arabiska månguden(som var gift med solen och hade tre döttrar) ,att allt land som ses från en minaret anses vara muslimskt,etc etc..
    Att jämföra kan väl vem som helst göra? Alla sitter med samma material.
    Faktan talar sitt tydliga språk.

Men det är bra punkter du tar upp då jag har planerat gör en ordentlig genomgång där man ställer de i kontrast mot varandra,
    problemet är dock som alltid att folk inte orkar läsa som man brukar säga på engelska:
    "My mind is made up, don't confuse me with the facts", merparten av alla människor är INTE redo att omvärdera sin position, hur mycket fakta som än talar mot positionen. Muhammadaner är de flesta fall så här, man är inte beredd att erkänna att man lever en lögn, vilket är helt uppenbart för de som tittar på faktan. Det är det som är det stora problemet med människor, de flesta är så grymt envisa.

Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    0

Att jämföra kan väl vem som helst göra? Alla sitter med samma material.
    Faktan talar sitt tydliga språk.

Men det är bra punkter du tar upp då jag har planerat gör en ordentlig genomgång där man ställer de i kontrast mot varandra,
    problemet är dock som alltid att folk inte orkar läsa som man brukar säga på engelska:
    "My mind is made up, don't confuse me with the facts", merparten av alla människor är INTE redo att omvärdera sin position, hur mycket fakta som än talar mot positionen. Muhammadaner är de flesta fall så här, man är inte beredd att erkänna att man lever en lögn, vilket är helt uppenbart för de som tittar på faktan. Det är det som är det stora problemet med människor, de flesta är så grymt envisa.
    vad jag reagerar på är att många kristna,väljer att försvara islam,även präster.
    Man kan utgå ifrån att dom inte läst koranen utan bara hört muslimer påstå att det är samma saker som i bibeln det handlar om..
    I början av koranen stämmer det ju nästan,men i slutet är det en väldigt aggresiv religion,med en världsbild mer konservativ än de extremaste judarna eller konservativaste kristna.
    Att jungfru maria var syster till aron och moses är ju en intressant uppgift,som borde få kristna att gå i spinn.
    finns även en hel del annat svammel som borde ge respons.

Reg.datum
    jun 2008
    Tack
    32

vad jag reagerar på är att många kristna,väljer att försvara islam,även präster.
    Man kan utgå ifrån att dom inte läst koranen utan bara hört muslimer påstå att det är samma saker som i bibeln det handlar om..
    I början av koranen stämmer det ju nästan,men i slutet är det en väldigt aggresiv religion,med en världsbild mer konservativ än de extremaste judarna eller konservativaste kristna.
    Att jungfru maria var syster till aron och moses är ju en intressant uppgift,som borde få kristna att gå i spinn.
    finns även en hel del annat svammel som borde ge respons.
    De människor du talar om är människor som inte bryr sig om någonting, dvs. väldigt lika många av ateisterna som alla gör lite som de känner för.

2Pe 2:10 ¶ But chiefly them that walk after the flesh in the lust of uncleanness, and despise government. Presumptuous are they, selfwilled, they are not afraid to speak evil of dignities.

De tar de bitar de tycker om i Bibeln och alla delar de inte gillar refuserar de, delar de inte förstår försöker de bortförklara, man är inte heller intresserade av att fråga Gud vad han menar med något specifikt som verkar konstigt.
    Det beror iofs på att de inte känner Gud överhuvudtaget, skulle de känna Gud så skulle de fråga honom så skulle han förklara och ge ett adekvat svar.

Om du tittar på deras kyrkor så har de valt att refusera t.ex. de delar som talar mot sodomi i Bibeln, man har även beslutat att man får ha kvinnliga präster trots att Bibeln klart och tydligt säger att man INTE får ha kvinnliga präster (läs här t.ex. http://peacebyjesus.witnesstoday.org/WOMENPASTORS.html )
    Deras kyrkor är fyllda med idoler trots att du har både bildförbud, ikonförbud, statyförbud osv. i Bibeln (det är därifrån Muhammed tog sin ikonoklastiska attityd som vi sett prov på när det kommer till Muhammadkarikatyrer t.ex. dock så förstår man inte att det gäller Gud, med andra ord så har muhammadanerna eleverat muhammad till gud, vilket är klart och tydligt i koranen, alltid när muhammad behöver något så svarar hans "gud" jakande på muhammads önskemål, speciellt när muhammads lust föll på så får han jakande svar när det borde vara nekande svar).

Det jag skulle säga och har sagt här och på många andra ställen är att detta rör sig om folk som endast är kristna i namn, Bibeln som du säkert vet säger att FÅ kommer till himlen ( Mt 7:13 Enter ye in at the strait gate: for wide is the gate, and broad is the way, that leadeth to destruction, and many there be which go in thereat:
    Mt 7:14 Because strait is the gate, and narrow is the way, which leadeth unto life, and few there be that find it. ), 2,5 miljarder som man säger är Kristna är inte FÅ, alltså måste massor av dessa vara falska kristna,
    om vi läser Matteus t.ex.:
    Mt 7:21 ¶ Not every one that saith unto me, Lord, Lord, shall enter into the kingdom of heaven; but he that doeth the will of my Father which is in heaven.
    Mt 7:22 Many will say to me in that day, Lord, Lord, have we not prophesied in thy name? and in thy name have cast out devils? and in thy name done many wonderful works?
    Mt 7:23 And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.

som du ser så är det hårda bud.
    Nya Testamentet varnar för att flocken är infiltrerade om och om igen, här är några exempel:
    Ac 20:29 For I know this, that after my departing shall grievous wolves enter in among you, not sparing the flock.
    Ac 20:30 Also of your own selves shall men arise, speaking perverse things, to draw away disciples after them.

Matthew 7:15 Beware of false prophets, which come to you in sheep's clothing, but inwardly they are ravening wolves.

osv.

Jag menar du verkar betydligt bättre bevandrad i Bibeln än vad många av dessa kristna är.
    Där har du en annan sak som de missat i Bibeln:
    1 Peter 3:15 But sanctify the Lord God in your hearts: and be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear:

de har totalt missat den biten, antagligen för att de är lata eller för att de inte kunde förklara någon av de lite knivigare frågorna ateister ofta kan komma med.

Vi kan sitta här hela natten, det finns så otroligt många korrupta rörelser inom Kristendomen som inte är Kristna enligt min mening, men som anser sig själva vara Kristna, bland annat den Ekumeniska rörelsen (som arbetar för att skapa sig en världsreligion där de vill ha med alla och bitar från allt, här kan du läsa lite mer om den: http://wayoflife.org/files/404ab65fb...57096-140.html ), The Emergent Church movement (här kan du läsa mer om den rörelsen: http://wayoflife.org/database/emergentheader.html )
    det finns även andra rörelser, vi talar om lätt 2 miljarder som är uppsnurrade i diverse kulter, som den katolska kulten, lutheranska kulten, ekumeniska kulten förutom de mer välkäna kulterna som Russellismen (Jehovahs Vittnen), Sjude Dags Adventisterna, Mormonerna osv.

Men alla är ju inte så finns många kritiker av islam:
    Answering Islam (stor site med många refutering av muhammadaner)
    http://answering-islam.org/
    Islam or Christianity? Jesus or Mohammed? Bible or Koran? Muslim or Christian?
    http://www.gospelway.com/religiousgroups/islam.php
    Why Allah cannot be the God of the Bible
    http://www.truthwatch.info/modules.p...article&sid=83
    Allah vs. The God of the Bible
    http://apologeticspress.org/articles/2231
    Is the Koran the Word of God?
    http://euroleadershipresources.org/resource.php?ID=228
    A Contrast Between Mohammed and Christ
    http://theshepherdsvoice.org/israeli...nd_christ.html
    Islam
    http://biblebelievers.com/mowery_Islam.html
    Witnessing to muslims
    http://www.christiananswers.net/evan...efs/islam.html
    islam: Truth or Myth?
    http://www.bible.ca/islam/
    Directory of islam
    http://www.letusreason.org/Islamdir.htm
    Jesus' Own Claim to be the Son of God Brings Muslim to Christ
    http://www.chick.com/bc/2000/jesusclaim.asp
    Investigate islam
    http://www.investigateislam.com/
    the truth of islam
    http://thetruthofislam.com/

jag har mer material men där har du en del att kika på.

Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    0

De människor du talar om är människor som inte bryr sig om någonting, dvs. väldigt lika många av ateisterna som alla gör lite som de känner för.

2Pe 2:10 ¶ But chiefly them that walk after the flesh in the lust of uncleanness, and despise government. Presumptuous are they, selfwilled, they are not afraid to speak evil of dignities.

De tar de bitar de tycker om i Bibeln och alla delar de inte gillar refuserar de, delar de inte förstår försöker de bortförklara, man är inte heller intresserade av att fråga Gud vad han menar med något specifikt som verkar konstigt.
    Det beror iofs på att de inte känner Gud överhuvudtaget, skulle de känna Gud så skulle de fråga honom så skulle han förklara och ge ett adekvat svar.

Om du tittar på deras kyrkor så har de valt att refusera t.ex. de delar som talar mot sodomi i Bibeln, man har även beslutat att man får ha kvinnliga präster trots att Bibeln klart och tydligt säger att man INTE får ha kvinnliga präster (läs här t.ex. http://peacebyjesus.witnesstoday.org/WOMENPASTORS.html )
    Deras kyrkor är fyllda med idoler trots att du har både bildförbud, ikonförbud, statyförbud osv. i Bibeln (det är därifrån Muhammed tog sin ikonoklastiska attityd som vi sett prov på när det kommer till Muhammadkarikatyrer t.ex. dock så förstår man inte att det gäller Gud, med andra ord så har muhammadanerna eleverat muhammad till gud, vilket är klart och tydligt i koranen, alltid när muhammad behöver något så svarar hans "gud" jakande på muhammads önskemål, speciellt när muhammads lust föll på så får han jakande svar när det borde vara nekande svar).

Det jag skulle säga och har sagt här och på många andra ställen är att detta rör sig om folk som endast är kristna i namn, Bibeln som du säkert vet säger att FÅ kommer till himlen ( Mt 7:13 Enter ye in at the strait gate: for wide is the gate, and broad is the way, that leadeth to destruction, and many there be which go in thereat:
    Mt 7:14 Because strait is the gate, and narrow is the way, which leadeth unto life, and few there be that find it. ), 2,5 miljarder som man säger är Kristna är inte FÅ, alltså måste massor av dessa vara falska kristna,
    om vi läser Matteus t.ex.:
    Mt 7:21 ¶ Not every one that saith unto me, Lord, Lord, shall enter into the kingdom of heaven; but he that doeth the will of my Father which is in heaven.
    Mt 7:22 Many will say to me in that day, Lord, Lord, have we not prophesied in thy name? and in thy name have cast out devils? and in thy name done many wonderful works?
    Mt 7:23 And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.

som du ser så är det hårda bud.
    Nya Testamentet varnar för att flocken är infiltrerade om och om igen, här är några exempel:
    Ac 20:29 For I know this, that after my departing shall grievous wolves enter in among you, not sparing the flock.
    Ac 20:30 Also of your own selves shall men arise, speaking perverse things, to draw away disciples after them.

Matthew 7:15 Beware of false prophets, which come to you in sheep's clothing, but inwardly they are ravening wolves.

osv.

Jag menar du verkar betydligt bättre bevandrad i Bibeln än vad många av dessa kristna är.
    Där har du en annan sak som de missat i Bibeln:
    1 Peter 3:15 But sanctify the Lord God in your hearts: and be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear:

de har totalt missat den biten, antagligen för att de är lata eller för att de inte kunde förklara någon av de lite knivigare frågorna ateister ofta kan komma med.

Vi kan sitta här hela natten, det finns så otroligt många korrupta rörelser inom Kristendomen som inte är Kristna enligt min mening, men som anser sig själva vara Kristna, bland annat den Ekumeniska rörelsen (som arbetar för att skapa sig en världsreligion där de vill ha med alla och bitar från allt, här kan du läsa lite mer om den: http://wayoflife.org/files/404ab65fb...57096-140.html ), The Emergent Church movement (här kan du läsa mer om den rörelsen: http://wayoflife.org/database/emergentheader.html )
    det finns även andra rörelser, vi talar om lätt 2 miljarder som är uppsnurrade i diverse kulter, som den katolska kulten, lutheranska kulten, ekumeniska kulten förutom de mer välkäna kulterna som Russellismen (Jehovahs Vittnen), Sjude Dags Adventisterna, Mormonerna osv.

Men alla är ju inte så finns många kritiker av islam:
    Answering Islam (stor site med många refutering av muhammadaner)
    http://answering-islam.org/
    Islam or Christianity? Jesus or Mohammed? Bible or Koran? Muslim or Christian?
    http://www.gospelway.com/religiousgroups/islam.php
    Why Allah cannot be the God of the Bible
    http://www.truthwatch.info/modules.p...article&sid=83
    Allah vs. The God of the Bible
    http://apologeticspress.org/articles/2231
    Is the Koran the Word of God?
    http://euroleadershipresources.org/resource.php?ID=228
    A Contrast Between Mohammed and Christ
    http://theshepherdsvoice.org/israeli...nd_christ.html
    Islam
    http://biblebelievers.com/mowery_Islam.html
    Witnessing to muslims
    http://www.christiananswers.net/evan...efs/islam.html
    islam: Truth or Myth?
    http://www.bible.ca/islam/
    Directory of islam
    http://www.letusreason.org/Islamdir.htm
    Jesus' Own Claim to be the Son of God Brings Muslim to Christ
    http://www.chick.com/bc/2000/jesusclaim.asp
    Investigate islam
    http://www.investigateislam.com/
    the truth of islam
    http://thetruthofislam.com/

jag har mer material men där har du en del att kika på.
    synd bara att så mycket är på engelska,när mycket av den religiösa dispyten berör ordtvister.
    typ den mellan Jehovas vittnen och svenska kyrkan (sannerligen säger jag idag ska du vara med mig i paradieset ...)
    men att jehova heter jahve har dom inte fattat....
    koranen översatt köper ju inte en fanatisk muslim,den ska läsas på arabiska.
    jag har ju zettersteens översättning och den är ju dessutom ur fas med versnumreringen.
    men i övrigt verkar de muslimer jag kollat vissa passager med godkänna ordalydelsen..
    men läser man koranen så är den ju väldigt lik GT ,fast ännu torftigare skriven..
    men ska gå igenom ditt material..

Reg.datum
    jun 2008
    Tack
    32

synd bara att så mycket är på engelska,när mycket av den religiösa dispyten berör ordtvister.
    typ den mellan Jehovas vittnen och svenska kyrkan (sannerligen säger jag idag ska du vara med mig i paradieset ...)
    men att jehova heter jahve har dom inte fattat....
    koranen översatt köper ju inte en fanatisk muslim,den ska läsas på arabiska.
    jag har ju zettersteens översättning och den är ju dessutom ur fas med versnumreringen.
    men i övrigt verkar de muslimer jag kollat vissa passager med godkänna ordalydelsen..
    men läser man koranen så är den ju väldigt lik GT ,fast ännu torftigare skriven..
    men ska gå igenom ditt material..
    Engelskan är det nya världsspråket, det är språket som gäller tills Jesus kommer.
    Verkar vara ett enormt resursslöseri med att översätta saker till svenska, framförallt tidsförlust, kan man inte engelska idag så är man nog så pass gammal eller så pass svårlärd att det är dumt att

Jehovah är det som mest korrekt på svenska och engelska inte Jahve som är en Egyptisk gud.
    Läs här t.ex.
    http://www.deanburgonsociety.org/Cri...xts/yahweh.htm

Russelliterna vet inte mycket men den biten har de iaf kommit rätt till men problemet för dessa är att de inte är några vittnen för Jehovah, därav brukar vi kalla dessa Jehoiakims Wickedness (JW som de förkortas på engelska).

Sen kan man inte direkt kalla Svenska Kyrkan för en Kristen rörelse, det har de aldrig varit, de är trots allt en gren på det Babylonsk Religiösa Trädet (islam och katolicismen är andra delar av samma träd) den så kallade Babyloniska Mysterie Religionen.
    Så att Svenska Kyrkan i det här läget skulle agera mot en gren i samma träd är inte särskilt troligt, de må så ha gjort innan men då av okunskap.
    Fast iofs:
    Mt 12:25 And Jesus knew their thoughts, and said unto them, Every kingdom divided against itself is brought to desolation; and every city or house divided against itself shall not stand:
    Mt 12:26 And if Satan cast out Satan, he is divided against himself; how shall then his kingdom stand?

Vi Kristna har alltid varit emot alla andra religioner då vi anser att det bara finns en enda väg till Gud och det är via Jesus Kristus alltså så kan man inte samarbeta eller liknande med grupper som inte anser att så är fallet.
    Jag menar varför skulle jag ha tolerans för något som leder dig i fördärvet?

Sen angående muhammadaner så använder man det här med arabiskan som en USEL taktik i deras krigföring, man försöker säga att man inte kan förstå kontexten utom i arabiskan, så avancerat är inte arabiska så det är rent skitsnack enbart använt som en krigslist för att vilseleda PK dhimmisar och andra idioter.
    Titta på det här texten t.ex:
    HOW TO DEBATE AND FRUSTRATE INFIDELS
    Dear brothers and sisters in islam:

We live in kuffar country and daily we have to face the infidels who criticize islam and our prophet, and who want to debate us. In an Islamic country if some one did that all we have to do is to More..announce loudly what he said and the rest is taken care of by an angry m More..ob. The critic is lynched in no time. End of the story. However here we don't have that luxury as yet. Inshallah in forseeble future after we grow by conversions of morons and criminals in prisons, legal and illegal immigration and procreation we will,inshallah, become a majority and will not have to face this problem on daily basis. However, for the time being following is an approach all muslim brothers and sisters can use when faced with such a pest. Jazakallah Khair. Inshallah the vermin will steer clear of you in future.

1. A popular question is "why islam calls for death of Islamic critics and apostates". Insist that their info is false. Quote aya "to you your religion and to me my religion".

2. To answer "Islam spread with sword", say that it is a big lie spread by the jews and hindus and that quran clearly says " there is no compulsion in religion".

3. If some one quotes violent ayas from Koran, accuse him of quoting ayas in bits and pieces and cherry picking .

4. If he then quotes full ayas and ayas before and after, than insist that the translation is wrong.

5. If he brings ten different translations than say correct meanings can be understood only by reading Quran in Arabic.

6. If he happens to be well versed in Arabic language than insist that those ayas don't mean what they appear to mean as they have allegorical meanings.

7. If he is adamant, than say you cannot understand those ayas and it's context without reading hadith and sira.

8.. If he shows up with the hadiths and siras in hand and quotes the context of the violent ayas by referring to hadiths of prophet's rapes, robberies , assassinations and genocides then insist that "all hadiths and siras are heresay and are false, and only truth is in quran.

9. If he says Quran is a man made document and wants proof of it's divinity then refer to the sciences in Quran and the book written by Dr. Bucaile confirming the sciences in our holy book. You can also quote that Mahatama Gandhi read Quran daily and also spoke highly of it.

10. If he says that Bucaile was on Saudi payroll and that nor he nor Gandhi ever changed their religions and that Bucaile was challenged and proven wrong by many experts then challenge him to ask his experts to debate islamists like Zakir Naik..

11. If the pests still hangs around then change the topic and find faults in other religions and their books.

12. If he continues on then use personal attacks and insult him by calling him a jewish a- hole , a Chinese pig or a hindu dog .

13. If that does not frustrate him, then ask him how much he is being paid by jews to throw dirt on Al Islam.

14. If he still does not stop then run for his mother and sister and use very filthy language.

15. If he is very stubborn and wants to continue, then curse him like "Burn in hell, you will repent on last day, Allah will get you in your grave" etc

16. When all of the above has failed, threaten him with bodily harm and end the debate by drum beating and announcing that you won the debate hands down because Koran is the word of allah.

17. If possible anounce about this debate in an islamist website and that you had won it handily. Such announcements do wonders for the iman of muslim

website readers and for dawah operations in prisons to convince low IQ prisoners of the truth of Al Islam.
    Det här klippet är en variant av texten ovan:
    http://www.youtube.com/watch?v=zQgJqBoHswM

det är pajaserier, jag anser det inte ens vara värt att föra debatt med de för det finns inget att vinna, jag ger de de goda nyheterna (evangeliet), de refuserar och sen förgås de.
    Att ens ge sig in i debatt med de är också ett slöseri med tid, de är i 99 fall av 100 redan förlorade, det räcker med Evangeliet, refuserar de de goda nyheterna så har de bara sig själva att skylla.
    Men vill man ge sig in i debatt med de så ska man tala mycket om helvetet, finns inget en muhammadan är räddare för än helvetet, de är så rädda att de t.o.m. spänner på sig ett bombbälte för att spränga andra människor i luften och tror att Gud på något imponeras av deras smutsiga dåd.

Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    0

Att acceptera engelsk text är att smutskasta svensk kultur.
    Vi är svenskar,alltså ska vi läsa på svenska.
    förstå engelska är ju givetvis bra att kunna,och jag har läst facklitteratur på engelska över 30 år.
    men jag låtsas för den skull inte att jag kan speciellt mycket engelska för det är inte mitt språk.
    många engelsvurmare har så taskgit ordförråd att engelsktalande tycker det är pinsamt att dom inte tar tolkhjälp.
    men att välja engelskan framför svenskan är som att tycka att det är ok att det byggs moskeer i sverige,för vi har ju kyrkor.
    Och Jahve är våran guds namn,och visst har han på tiden judeförfäderna hade flera gudar ,även egyptisk historik..
    Men då var det ingen monoreligion,om kristendom kan kallas det..

Reg.datum
    jun 2008
    Tack
    32

Att acceptera engelsk text är att smutskasta svensk kultur.
    Vi är svenskar,alltså ska vi läsa på svenska.
    förstå engelska är ju givetvis bra att kunna,och jag har läst facklitteratur på engelska över 30 år.
    men jag låtsas för den skull inte att jag kan speciellt mycket engelska för det är inte mitt språk.
    många engelsvurmare har så taskgit ordförråd att engelsktalande tycker det är pinsamt att dom inte tar tolkhjälp.
    men att välja engelskan framför svenskan är som att tycka att det är ok att det byggs moskeer i sverige,för vi har ju kyrkor.
    Och Jahve är våran guds namn,och visst har han på tiden judeförfäderna hade flera gudar ,även egyptisk historik..
    Men då var det ingen monoreligion,om kristendom kan kallas det..
    Haha men det finns inget bra material på svenska om massor av företeelser, det finns inte heller något intresse bland det fallna svenska folket, så varför skulle man ödsla tid på att bry sig om svenskarna, hade det funnits ett intresse hade det varit en sak, nu är man på grund av personer likt dig själv ett sekulariserat och på utdöende folk som just nu erövras av olika sorters hedningar för att man valt att sats på fel gud och på ingen gud, dvs. ni får helt enkelt klara er själva. Du kan inte båda ha kakan och äta upp den, ni måste välja, ni valde fel och har så smått börjat skörda frukterna. Muhammadanerna är en av frukterna, den ökande dekadensen är en annan frukt.
    Gud låter er få det ni ber om, ni har bett om korruption och får, hör och häpna korruption.

Engelskan är världsspråket, spelar ingen roll vad du vill eller inte och som jag skrev så finns det nästan ingen bra information på svenska då den svenska "kristenheten" är avfällingar nästan hela högen, den svenska "kristenheten" är som en person som dör av ett skott i magen, långsamt.
    Eran gud heter Jahve, visst eran gud. guden av den här världen, satan lucifer som hans namn är i Bibeln.
    Fast jag trodde du var ateist och inte hedning? Så vad spelar det för roll vad något heter? Du tror iaf inte på det, verkar dumt att du koncentrerar dig på sådant som för dig egentligen är helt oväsentligt, eller agerar du bara motvallskärring? Jag har noterat att ateister är väldigt ofta just motvallskärringar eller som rebelliska snorisar som inte fått sig en omgång med remmen trots att de skulle behöva sig ett flertal omgångar med remmen.

Judeförfäderna hade flera gudar? Talar du om Abrahams förfäder eller vad? Det fanns en period när de efter Seth (Adams son) började dyrka diverse fallna änglar som poserade som gudar, samma gudar som du ser idag under olika roliga namn, Mars, Venus, Jupiter, Ra, Set, Oden, Tor, Shiva, Kali, Nanna, Marduk, Zeus, Pan osv.
    Det är en del av deras fall, de generationerna, jag tror inte du förstår riktigt hur världen fungerar, det här är en fallen värld med fallna kreatur som i sin tur är syndare självklart kommer de falla, alla som inte älskar sanningen faller. Som ateister så älskar ni inte sanningen, istället för att gå dit bevisen pekar så väljer ni att skapa er era egna falska bevis, evolutionsläran är en sån irrlära där man förlitar sig på förhoppningar och fabricerade bevis, bäst är alla era "apmän" som ni fabricerat, Piltdown, Peking, Nebraska, Java, Lucy, Ida osv.
    http://video.google.com/videoplay?do...2309703226903#

Eller varför inte häcklaren Haeckel, på Haeckel nivå verkar alla ateister ligga, jag har inte träffat på någon ateist som legat på högre nivå, har de varit på högre nivå har de inom en snar framtid valt att avsluta sin revolt mot Gud.

Ernst Haeckel:
    http://creation.com/haeckels-scientific-religion
    http://www.creationworldview.org/art...view.asp?id=29

men du Erk vi kanske kan fortsätta diskutera i religionsforat?
    Tråden är ju helt OT.

Reg.datum
    aug 2007
    Tack
    0

Haha men det finns inget bra material på svenska om massor av företeelser, det finns inte heller något intresse bland det fallna svenska folket, så varför skulle man ödsla tid på att bry sig om svenskarna, hade det funnits ett intresse hade det varit en sak, nu är man på grund av personer likt dig själv ett sekulariserat och på utdöende folk som just nu erövras av olika sorters hedningar för att man valt att sats på fel gud och på ingen gud, dvs. ni får helt enkelt klara er själva. Du kan inte båda ha kakan och äta upp den, ni måste välja, ni valde fel och har så smått börjat skörda frukterna. Muhammadanerna är en av frukterna, den ökande dekadensen är en annan frukt.
    Gud låter er få det ni ber om, ni har bett om korruption och får, hör och häpna korruption.

Engelskan är världsspråket, spelar ingen roll vad du vill eller inte och som jag skrev så finns det nästan ingen bra information på svenska då den svenska "kristenheten" är avfällingar nästan hela högen, den svenska "kristenheten" är som en person som dör av ett skott i magen, långsamt.
    Eran gud heter Jahve, visst eran gud. guden av den här världen, satan lucifer som hans namn är i Bibeln.
    Fast jag trodde du var ateist och inte hedning? Så vad spelar det för roll vad något heter? Du tror iaf inte på det, verkar dumt att du koncentrerar dig på sådant som för dig egentligen är helt oväsentligt, eller agerar du bara motvallskärring? Jag har noterat att ateister är väldigt ofta just motvallskärringar eller som rebelliska snorisar som inte fått sig en omgång med remmen trots att de skulle behöva sig ett flertal omgångar med remmen.

Judeförfäderna hade flera gudar? Talar du om Abrahams förfäder eller vad? Det fanns en period när de efter Seth (Adams son) började dyrka diverse fallna änglar som poserade som gudar, samma gudar som du ser idag under olika roliga namn, Mars, Venus, Jupiter, Ra, Set, Oden, Tor, Shiva, Kali, Nanna, Marduk, Zeus, Pan osv.
    Det är en del av deras fall, de generationerna, jag tror inte du förstår riktigt hur världen fungerar, det här är en fallen värld med fallna kreatur som i sin tur är syndare självklart kommer de falla, alla som inte älskar sanningen faller. Som ateister så älskar ni inte sanningen, istället för att gå dit bevisen pekar så väljer ni att skapa er era egna falska bevis, evolutionsläran är en sån irrlära där man förlitar sig på förhoppningar och fabricerade bevis, bäst är alla era "apmän" som ni fabricerat, Piltdown, Peking, Nebraska, Java, Lucy, Ida osv.
    http://video.google.com/videoplay?do...2309703226903#

Eller varför inte häcklaren Haeckel, på Haeckel nivå verkar alla ateister ligga, jag har inte träffat på någon ateist som legat på högre nivå, har de varit på högre nivå har de inom en snar framtid valt att avsluta sin revolt mot Gud.

Ernst Haeckel:
    http://creation.com/haeckels-scientific-religion
    http://www.creationworldview.org/art...view.asp?id=29

men du Erk vi kanske kan fortsätta diskutera i religionsforat?
    Tråden är ju helt OT.

Hmm visst var set en sonson isåfall till Adam?
    kain och abel var ju sönerna..
    minns inte i vilken passage de andra gudarna omnämndes i GT.
    har för för mig att det var någonstans kring den simplare skapelseberättelsen(är över 30 år sedan jag läste igenom GT)
    och engelskan börja tappa som världsspråk,även om jag föredrar att det är dominerande.
    men spanskan börjar ju konkurrea ut i tex USA...
    Och inom EU lär spanien få god hjälp av frankrike och portugal att trycka tillbaks engelskan.
    sedan får vi inte glömma Kina..
    Senast redigerad av Erk Swede den 2010-03-03 klockan 10:34.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg